Wednesday, May 08, 2013

Coret-coret PBAKL di PWTC

Pesta Buku Antarabangsa KL sudah pun berakhir pada Sabtu 4hb Mei yang lepas. Berakhir dlm keriuhan dan kesibukan PRU13 yang juga sudah berlalu pada 5hb Mei.

PRU13!!! Err...buat masa ni, saya belum bersedia untuk menulis atau komen apa2 ttg PRU13 (err...macam calon yang kalah bertanding aje!! :P) I will have another entry about my voting experience or GE13 in general, some other time... bila keadaan dah sejuk sikit. Coz right now, the 'heat' is still on...tersilap cakap atau tersalah tulis nnt... will blow things out of proportion. Or to make things worse... keadaan akan menjadi lebih kritikal!! Peace everyone!!

So, mari kita cerita tentang yg indah2 dan santai2 saje. ;)

Sudah lama sebenarnya saya tidak bertugas di PWTC sempena PBAKL. Kali terakhir rasanya pada tahun 2009 (masa tu KT saya baru 5 bulan diterbitkan) Dan selepas 2009, saya menjejakkan kaki di PWTC hanya sebagai pengunjung yang meramaikan lautan manusia di sana. Al-maklumlah... saya ni bukan keluar novel tiap2 tahun. Kalau ada pun novel, keluarnya bukan musim PBAKL. Maka, ketiadaan saya di meja penulis tu mmg sudah dijangkakan...hehe.

PBAKL kali ini, menemukan saya dengan :-

1) pembaca yg mengumpul kelima2 novel saya. I really thank you all for that esp Puan Latifah, yg dah ada satu set novel saya di rumah, tetapi beli satu set lagi yang baharu kerana inginkan tandatangan penulis TIDAK DIVA seperti saya ni. I am so touched!!!

2) pembaca yg pertama kali membeli novel saya. Mainly pembeli SRV... saya ucapkan terima kasih juga kpd anda. Moga 'red velvet Raina' memenuhi citarasa!

3) pembaca yg dah lama mengikuti karya kecil-kecilan saya dan kami bersembang di FB. Di PWTC akhirnya kita berjumpa spt Kak Nor, Kak Wan, Kak Norizam, Safiah, Tulip Desa and a few others. Maafkan saya jika tertinggal nama anda... tetapi saya tetap hargai kehadiran anda!! Means a lot to me!!

4) rakan2 penulis yang hebat2 belaka...antaranya Nazurah Aishah (penulis Jemari Seni) yang baharu kali pertama bersua muka. Satu perjumpaan telah diatur antara saya dan dia lantas kami bertukar SRV dan BHAK (hehe... macam ada press conference pertukaran MOU la pulak!!) Thank you sis Naz for reading my novels!! And congratulations on your birth of Bukan Hanya Ada Kita (BHAK...am reading it!)

5) rakan2 yg dah tak berjumpa bertahun2 lamanya i.e Marziah (ex classmate), Kak Siti Mazlin (senior in CBN), Anie (junior in CBN), Ina (we used to go to the same tuition centre). Alhamdulillah,  good to see all of you again after almost 20 years!!

These are some of the pics. Terima kasih byk2 krn sudi tag saya di FB...:)
 Bersama adik-adik novelis yang hebat; Liza Nur & Weeda Airiza
Bersama kakak-kakak novelis yang gempak; Haiza Najwa, Raihan Zaffya and our Chief Editor; Puan Saadiah.

Tahun depan 2014, adakah saya akan berada di PWTC semula?? Semuanya bergantung kpd manuskrip ke 6 yang sedang saya usahakan ini!! Talking about it....adoooiii.... rasa nak menjerit dan meraung aje!!! Where's the momentum???

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...