Tuesday, November 30, 2010

My 18 years of driving...

Just renewed my driving license for the 18th time!! Waahhh... lama jugak ye saya sudah bergelar pemandu/drebar/supir/chauffeur walaupun saya digelar kaki speeding (by my friends), lazy driver (by my husband esp bila bab menjaga tahap kebersihan kereta), good and stable driver (by my father in law) tapi pokok pangkalnya, saya ni dikira pemegang lesen otai la, kan? No doubt about it!! Chewah... hehehe.

Sebagai seorang pemandu, apa yg membuatkan saya rasa 'dihargai' adalah bila orang-orang di sekeliling saya memberikan kunci kereta mereka kepada saya. Gerenti buat saya berada di awang-awangan... macam masa husband mengurat saya dulu!! Oppss... terbukak cerita pulak!! Hahahaha.

Ok back to the main topic, when given a car key by someone... to me, that is the biggest compliment! Meaning... they trust their cars to be driven by me, to be handled in my good hands (??) and also my driving skill. :) Bagi la saya kereta apa... insyaALLAH saya boleh drive... be it Manual transmission or Auto. But somehow, my preference is to drive Manual cars. Maka sebab itu, kereta yg saya beli semuanya manual... (err... selain daripada itu, faktor harga juga memainkan peranan. Sbb kereta Auto sememangya lebih mahal drp manual... jadi secara langsung, ia tidak termasuk dlm pilihan dan belanjawan... hehehe) Ye saya akui, majority of lady drivers prefer to drive An Automatic cars. Lebih senang dan mudah. Infact, masa saya nak beli my Pug dulu pun, salesman tu sibuk dok promote yg Auto. "Sangat sesuai utk akak!" Katanya. Tapi bagi saya, saya cuma sukakan Auto cars bila keadaan memerlukan i.e time kaki sakit ke, tangan lenguh ke, malas nak tukar gear ke and of coz, time traffic jammed. Tapi bila memandu kereta manual, saya rasa lebih thrill... lebih syiok... dan lebih feeling bila mengemudinya. You can really trash the car and play along with it! Kalau drive Auto ni... tangan kiri saya ni tak tahu nak buat apa... kaku, macam kurang fungsi pulak rasanya! Hehehe.

Yeah.. after 18 years, my love for driving is getting stronger! Dan rasanya, perasaan 'cinta' itu pasti bercambah dan berakar umbi sekiranya saya berpeluang memiliki kereta2 idaman saya (seperti yg menghiasi laman blog saya ini... hehe) Yeah... dream, dream and dream... that's all I can do!! At the rate I'm going now... with all the financial constrain... dunno when I could grab an Audi!! Hmmm...

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...