Monday, November 22, 2010

When the school holiday starts....

Cuti sekolah sudah bermula sejak 20hb November. Ahhh.... lega!! Walaupun yg bersekolah HANYA AHA SEORANG... tapi kelegaan itu dirasai oleh semua orang... hehehe. I think all mothers out there will agree with me... when you dont need to wake up so early, send the kids to school and bla, bla, etc, etc. Now, we got roughly 46 days for ourselves!!


Maka dgn itu, saya pun mulalah merancang dlm kepala untuk menulis manuskrip dgn GIAT dan GIGIHNYA sepanjang cuti sekolah ni i.e 46 hari. Idea ada atau tidak... itu lain cerita. Pokok pangkalnya, menulis aje!! Once you get started... insyaALLAH... the idea will come slowly.


Tapi baru aje bermulanya cuti 46 hari ni, sudah tersusun rupanya pelbagai agenda yg saya teruja untuk menghadirinya. Antaranya:



~Menghadiri Jamuan Hari Raya Aidil Adha anjuran Karangkraf bersama novelis Durrah Fatiha & Eka Fahara.











~ Ke rumah novelis Laila Kamilia sempena Majlis Aqiqah puterinya; Hana











~Birthday parties & old friends get together














(Mak2 sedang makan2 dan berposing... anak dah terjun swimming pool...hehe)



















In between those... terselit jugak agenda menziarah keluarga dua ayah saudara (long lost relative) yg kembali ke Rahmatullah sehari sebelum hari raya Aidil Adha dan sebulan yg lepas. Termasuk juga ayah kepada sahabat saya yg meninggal pada hari Jumaat lepas. Al-Fatihah untuk Haji Kasim, Datuk Dr. Zul dan Haji Abas.

Dan utk minggu2 yg akan datang... saya sudah terima beberapa kad jemputan kahwin, FB mesej utk another old friends gathering, few more birthday parties coming... mak oooii... banyak lagi rupanya agenda... which I hardly resist!!

How now?? 46 hari saya sudah tinggal 42 hari sahaja lagi. Dapat ke saya fully utilised 42 hari ini sebaik-baiknya??

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...