Wednesday, July 23, 2008

Antara lega dan tidak...

Saya lega! Kerana minggu lepas editor saya kembalikan manuskrip yg kedua. Minta saya check dan go thru semula tanpa perlu merombak apa-apa bahagian pun.



Alhamdulillah... memang saya bersyukur sangat2. Sebab sebenarnya saya dah terlalu penat dengan manuskrip yg kedua ni. Sebelum sampai ke meja editor, ianya telah dirombak lebih tujuh kali... believe me, I've got more than 7 versions of it in my thumbdrive! It's nothing like MK... yg diubah dua kali saja... permulaan dan pengakhiran.



Tapi dlm waktu yg sama, saya belum lega sepenuhnya. Masih ada satu lagi permasalahan yang belum selesai... iaitu tentang tajuk manuskrip saya ni. Terus terang saya katakan, bila tiba masa memberi tajuk buku... saya tahu saya bukan mcm novelis Lynn Dayana yg mampu menamakan bukunya dgn tajuk yg cukup catchy. I'm useless in tat sense! Wat ever it is, I still have to come out with a title. Apa halnya pulak kalau tak de tajuk, kan? Seperti jugak nama seseorang... I'm sure everybody has a name... (opps... apa yg tetiba saya melalut pasal nama orang nih?) Anyway, let's just hope that I'll find a good and nice title. Or any idea, my fellow friends??



Dan esok, insya-ALLAH... saya akan ke udara di saluran radio Putra.fm 90.7 dari jam 12 hingga 1 t/hari. Akan ditemubual ttg MK. Ingatkan dah lega bila keluar dari studio Astro Awani minggu lepas... rupanya saya belum cukup lega lagi. Esok ada lagi satu rancangan 'live' yg saya perlu hadapi. Aargh...

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...