Friday, July 18, 2008

Di Studio Astro Awani











Agak lambat saya buat entry ttg pengalaman berada di konti WW saluran Astro Awani. Just a little bit busy for the past two days. Sampai cerita ni dah jadi suam-suam kuku pulak dah...





Secara ringkasnya, it was a rainy morning. Sementara menunggu hujan sedikit reda, I had breakfast alone at Dataran Sunway. Hujan itu ada rahmatnya, kerana bila saya bergerak nak tinggalkan Dataran Sunway, the traffic flow was already cleared. I was driving alone and reached Bursa Saham, Jln Raja Chulan just on time. Dipertemukan dgn Dang Suria sebelum wajah saya di touch-up dan kemudian menunggu di guest room seorang diri. Lone ranger betul saya hari tu!





Perasaan berdebar tu mmg ada... tapi bila masuk studio, I tried my very best to remain compose, berbekalkan sms husband saya "Good luck, just be yourself!" Dan saya punya own tips utk menenangkan diri... dlm studio cuma ada Dang Suria dan cameraman... mana ada audience... so, kenapa nak panik-panik, relax laaa! Tapi rupanya, masa diwawancara... 'berterbangan' jugak idea dan ilham saya utk bercakap! And I thought, I had a lot of things to say... but at the end, I was actually repeating the same thing! Geramnya saya pada diri sendiri! Tapi mungkin elok jugak saya tak byk cakap... takut saya pulak yg take over the slot nanti! Hahaha...





Anyway, it was a wonderful experience. Tak pernah sepanjang hidup selama 35 tahun ni, saya masuk dlm apa-apa rancangan TV yang disiarkan secara langsung! Terima kasih kepada ALAF 21 yg memberi saya peluang untuk muncul di WW mempromosikan MK. Terima kasih kepada pihak Astro Awani esp crew WW (terutama Dang dan Fiza) for the warm hospitality.















Remarks yang saya terima selepas slot tersebut :-


Dari AHA : "Kenapa suara dan muka mama macam lain aje?" Sebab mama control suara dan control ayu, sayang! Haha


Dari Mak saya: "Nampak tembam muka tu!" Mak, itu camera trick! (Sebenarnya, tak nak ngaku dh put on weight! Haha)


Dari anak saudara saya yg berusia 4 tahun: "Kenapa Che Su ni... asyik cakap aje? Tak de nyanyi-nyanyi ke?" Luqman, Che Su bukan penyanyi sayang, ooii!


Dari suami saya: "For a first timer, you were quite okay! Tapi kalau lain kali, tak payah panik-panik. You should be more relax and convincing!" Hellooo... ingat senang ke nak maintain tidak panik, relax dan convincing when you are on air? (Geram nih... hehe)




10 comments:

Hani Fazuha said...

hahaha...okey le tuuu..saya lagi teruk, rasa mcm nak sembunyi bawah meja.

Hezzy Azra... said...

hanifazuha,
hehe... lega giler bila dh selesai... rasanya mcm dh terlepas dari azab segala, kan?

diamond baby said...

at least you did what you came in for which was to promote your novel..bak kata pelajar AF, oklah tu! :D

Hezzy Azra... said...

db,
correct, that was the whole purpose... to promote MK. tapi tak tau la sampai ke tidak mesej yg aku nak sampaikan tu dlm mempromosikan MK...

Anonymous said...

Hezzy,

looks like whatever 'petua' you used must have worked coz you succeeded in overcoming your nervousness...dang suria pun suspense takut you steal her thunder during the show...hehehe...

Elinna said...

Congrats Hezi!
Who would have thought that you will be a writer one day. So proud of you. Hoping for more stories to come in the new future. Mesti adakan???

Btw ade sesape yg tape tak? I didn't get a chance to catch the show :(

Hezzy Azra... said...

eses,
'petua' yg saya cipta sendiri dan berkat dgr cakap suami! hahaha

alaa... tak de nye dangsuria rasa tergugat dgn saya... lagipun saya mana boleh lawan super duper senior! hehe

Hezzy Azra... said...

elinna,
neither do i... never thought of becoming a writer!

anyway, thanks for the support and the friendship. I have a copy of the CD... ada anak buah yg baik hati tolong tape kan... nnt i pass kat u.

p/s: you ada cerita yg nak share dgn i ke? for my next project, perhaps! :)

Umi Azrini @ Umi Kauthar Abdul Razak said...

salam,
kak hezzy,
akak nampak lbh cantik dr dang suria dlm gambr tu. nak kena pakai heel lbh sikit je lg. :)
AHA, nama penuh dia apa kak?

Hezzy Azra... said...

umi azrini,
salam... segan akak bila Umi puji mcm gitu. itu pun dh 1 inci punya heel, tau? tapi kalau dh mmg katek tu... heel lebih pun mcm tu jugak...hehe.

nama penuh AHA?? alamak Umi, sori...tak bleh nak mention kat sini. InsyaALLAH klau ada rezeki kita jumpa, bleh bagi tau.

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...