Tuesday, December 08, 2009

Drove & Driving for the last 17 years...

Lama betul saya tak update blog ni... dah berbakul-bakul habuk & sawang rasanya kat sini. Selain tak ada cerita yang menarik utk dikongsikan (macam la selama ni byk sgt cerita menarik yg saya kongsikan! hehe), saya memang busy teramat. Hujung2 tahun ni, banyak keje yg perlu settle before the beginning of the new fiscal year. Tension!!!



Dan bila saya tension... I tend to drive fast, despite what ever car I'm driving. (Well... excuses! Hehe. Bila tak tension pun bwk kereta laju jugak selama 17 tahun saya pegang lesen memandu!!) Baru2 ni husband saya tolong check kan kalau2 saya ada saman sebelum saya renew lesen. Dan keputusannya... memang saya ada saman. Cis!! 3 saman yang berjumlah RM400!! (But still not as bad as him... total of his summon is 3 times more!! Hahaha)



Saya tak tau detail bila dan di mana saya disaman. Saman waktu muda2 dulu dah habis bayar rasanya. Nanti bila senang saya akan cuba check. Dalam sejarah pemanduan saya selama 17 tahun, banyak juga kereta yang saya pernah drive/test drive/ driving. Saya akan cuba recall... kereta yg mana agaknya kena saman tu, ek??



Drove/Test-drove:

Nissan Sunny 130Y - Ni masa mula2 dpt lesen...

Proton Iswara / Wira /Putra / Satria GTi /Perdana / Saga / Savvy / Gen2 - Ada kemungkinan Putra, Perdana & Satria GTi

Perodua Kancil / Kelisa / MyVi - Err... kalau kategori Perodua ni, MyVi kot...

Peugout 308/407 - Memang sedap tekan minyak kereta nih...

Fiat Punto - Drove this car long time ago...

Volvo 240/940 - Too short distance... tak sempat nak memecut atau kena saman... hehe

Mercedes 190E - Drove this car long time ago, too...

BMW 3181/7281 - Kalau ada saman, sure dah diforward kan kpd saya...

Audi A4 (2001 model) - Kalau kena saman pasal dream car saya ni, saya rela!

Toyota Prado / Vios - Kalau saya kena saman pasal Prado... saya nak office tolong bayarkan secara subsidi! Hehe

Isuzu Trooper - May be not! Kereta ni 3.2 litre... sekali tekan minyak, habis RM50!!

Mitsubishi Pajero / Lancer GT - So far Pajero tak de saman yg melibatkan saya. Tak mungkin Lancer GT... saya hanya test drive kat LDP aje...

Suzuki Jimny - Kereta yg tak boleh laju walaupun dah tekan minyak! Lainlah kalau Suzuki Swift Sports...

Citroen ZX - Tried this old junk at 160km/h... still stable! Mungkin ada jugak la kot saman...



Most likely, bukan kereta-kereta yang tersebut di atas. Mungkinkah salah satu drp senarai yg di bawah ini... hmmm?



Driving:

Perodua Kembara ~ Selalu lambat time nak datang keje... sebab tu kena pecut! Hehe

206 Bestari ~ Possible... sebab kereta ni selalu digunakan untuk hujung minggu dan perjalanan jarak jauh!

Satria Neo 1.6 CPS ~ Rugi la kalau tak pecut... then, what's the point of driving it!!

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...