Monday, May 23, 2011

Manuskrip & Manchester United



Kalau tahun lepas, saya berhempas pulas untuk mengedit Cinta Tak Beralih sambil menonton kekalahan MU utk memenangi BPL. Dan terpaksa akur kepada kehebatan Chelsea.



Tapi malam semalam, saya menghadap lappy dan berusaha gigih untuk menaip seberapa byk mungkin mukasurat utk manuskrip ke 4 saya sambil menonton kejayaan Manchester United menjuarai BPL utk kali yg ke19!! Wow... what a blast celebration at Old Trafford. With Astro Beyond HD... feels like you are at Old Trafford celebrating with the whole team and lifting up the trophy... hehehe. Terpromosi Astro pulak dah...:)

















Favourite goalie saya, the 40 yrs old Edwin Van de Sar. Most likely, the next season he wont be with the Red Devils anymore. If he sticks to his decission to retire from football. Sedey... :(

Enough of football for the time being. BPL sudah sampai ke penghujung musim. Will only resume in August for the 2011/2012 season. Untuk itu, boleh la sekiranya saya menumpukan sepenuh perhatian terhadap manuskrip ke 4 yg sudah tertangguh ini... hu hu.

Well, this is a totally a different manuscript from what I've written last year. Manuskrip yg saya usahakan sepanjang beberapa bulan dlm tahun 2010, berhenti setakat bab 7 saje... sungguh memalukan. Now, I' moving on with a new story. Alhamdulillah... agak lancar perjalanannya walaupun saya tahu, saya sudah 'ketinggalan' kereta api sebenarnya jika dibandingkan dgn rakan-rakan novelis yg lebih cepat dan laju!

Saya mula menulis manuskrip yg baru ini pada pertengahan January 2011. Sekarang ni dh lima bulan saya tenggelam bersama Jo, Ian dan Raif. Harap2, saya dapat menghabiskannya secepat mungkin dan serahkan ke tangan editor utk menilainya. Jadi, maafkanlah saya kalau jarang update blog ini... sbb saya tgh busy... ;)

4 comments:

HanaHideaki said...

hye akak...glory2 man united yea..
da last game for dis season UCL final sabtu nie...jgn lupa lak yea..
nwey, best of luck siapkan manuskrip baru tu eh...:)

Hezzy Azra... said...

ye Hana... kita nyanyi sama2...hehe. this weekend nak sokong sapa ek? pep ke sir alex? :D
thank u 4 the wish... mmg perlukn sokongan nak siapkan manuskrip ni...;)

Cik Sue said...

Hai Hezzy...
Man U , Man U gak hezzy tapi jgn lupa siapkan manuskrip baru...Kematu dah punggung cik 'Lia' tunggu nie...uhuhuhu..

Hezzy Azra... said...

Cik Sue,
Man U dh kalah Champion's league... boleh la saya cuba 'kematu'kan punggung saya menaip manuskrip... hu hu

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...