Wednesday, March 26, 2014

Al-Fatihah untuk mereka...

Setelah genap 17 hari hilangnya pesawat MH370, pada 24 Mac yg lalu... dunia dikhabarkan yg penerbangan MH370 telah berakhir di Lautan Hindi. Innalillah....

Tapi bagaimana 'berakhirnya' penerbangan itu, ia satu misteri yang masih kekal menjadi tanda tanya. Adakah berakhir dengan 'pendaratan' yang sempurna atau satu 'pendaratan' yang kita tidak dapat bayangkan bagaimana bentuknya.  

We always pray for the best and yet, we have to prepare for the worst too. Kita cuma boleh anggap begini...boleh rasa begitu... boleh fikir kemungkinan 'itu'... boleh mempercayai kemungkinan 'ini'... tapi hanya ALLAH yg tahu apa sebenarnya yang terjadi. And only ALLAH knows what's best for them and for us.

Kalau masih ada mangsa yang terselamat, kita mengharapkan mereka akan ditemui oleh SAR team dan pulang ke pangkuan keluarga. Kalau kesemuanya tidak berjaya diselamatkan, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah buat mereka. Semoga roh mereka dicucuri rahmatNYA dan keluarga yg mereka tinggalkan itu tabah dan kuat menghadapi dugaan yang maha hebat ini.   

Bismilllahirahmaniirahim...



Sampai ke hari ini, klau tengok visual plane tu di tv...saya akan rasa kesayuan itu...:(

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...