Monday, March 03, 2014

Anugerah GBK2013 - Senarai Pencalonan Awal

Alhamdulillah... nama dan karya saya tercalon dalam senarai awal untuk Anugerah GBK 2013 bagi Penulis Pilhan dan Buku Plihan Kategori Fiksyen Alaf21!!!

Terkedu jugak bila tgk nama saya dan SEMERAH RED VELVET tercalon masa selak Sinar Harian edisi 1 Mac hari Sabtu lepas. Sebabnya... saya tahu dan saya sedar, nama saya belum cukup gah lagi dalam bidang penulisan ini. Koleksi novel pun baru 6...SEMERAH RED VELEVT itu pun bukannya meletop2 di pasaran. Malah SRV pernah dikomen sebagai karya saya yg paling ringan dan santai. Dan kalau pergi book signing pun...tak pernah lagi dalam sejarah karier penulisan saya...pembaca berebut2 mintak autograf atau ternanti2 kemunculan saya!! ;)

So when being nominated in the top 10 list...YES...it is a BIG thing for me. Kalah atau menang, itu perkara lain. Itu rezeki dari Allah. Namun saya tetap bersyukur...diberi peluang untuk berada sebaris dgn calon-calon yg jauh lebih hebat, sudah tentunya gah dan sememangnya otai dalam bidang penulisan novel ini spt Ramlee Awang Murshid, Aisya Sofea, Damya Hanna dll.

Anda semua...pembaca SEMERAH RED VELVET, pengunjung blog ini...jom ramai2 pakat beli SINAR HARIAN hari ini untuk mengundi penulis kesayangan anda. Kalau rasa 'sayang' saya dan SRV (sayang Raina dan Dr Emir Hadhri...hehe)...undilah ye. Tapi kalau rasa tak nak 'sayang'...tak nak undi saya pun tak pe...hehe.

Untuk tahu lebih lanjut tentang borang penyertaan dan syarat2 mengundi, layari laman SINAR HARIAN online di link ini:

http://www.sinarharian.com.my/nasional/borang-undi-anugerah-grup-buku-dalam-sinar-harian-1.255703






No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...