Wednesday, April 01, 2009

His birthday is coming...

Tiap kali April menjelang, mulalah saya menggelabah, tak tahu birthday present apa nak bagi kat dia. Dah 9 tahun jadi isteri dia, tiap2 tahun jugak saya buntu bab-bab sebegini.

Teringin nak surprise kan dia dengan present ni…

The new Audi A4


Tapi... daripada belikan Audi A4 ni untuk dia, baik saya kumpul duit beli untuk diri sendiri! Haha… Sorry ya… but you are always welcome as my co-driver!


Mitsubishi Lancer GT


Setakat downpayment bolehlah… itu pun lagi 10 tahun! By then, Mitsu Lancer ni sure dah masuk ‘oldskool’ team… dah jadi besi buruk atau trash car. Haha. Ataupun suruh aje dia join PDRM… tentu dpt merasa drive Mitsu Evo 10! Fuyoo!!!


Sony Bravia

Saya menentang habis-habisan bila dia nak beli Sony Bravia ni masa mula2 pindah rumah dulu. Alasan saya… tak cukup2 lagi ke 3 biji TV kat dlm rumah ni?? Tapi, bila sekarang Sony Bravia dah turun harga sikit… dan TV kat rumah yg dah berusia lebih 15 tahun tu kerap ‘menyiarkan’ blank screen… tergugat jugak iman nak beli TV baru. Mungkin saya boleh chip-in… half-half dengan dia! Tapi kalau half-half boleh consider birthday present ke? Hehe…

Romba

Tugas-tugas mengemas rumah memang kerja dia. Kerja-kerja seperti vacuum, menyapu dan mengemop bukan bidang/skop kerja saya… hehe. Bukan apa, saya ni tak tahan habuk… kalau saya sakit, nanti siapa susah? Dia jugak, kan?? Dan bila baru-baru ni dia complaint sakit belakang sebab mengemas rumah, kesian pulak saya dengar. May be this Romba could help him to continue cleaning the house without any pain and complaint! Haha…

Swatch

Dia cukup suka jam yg ada macam2 jarum ni. Jam yang saya hadiahkan 7 tahun lepas, masih boleh dipakai cuma baru-baru ni dia kata jam tu dah macam sewel sikit. Ada jarum yg tak jalan. Fikir-fikir balik, dengan budget yg ciput… ini aje kot yg saya boleh hadiahkan pada dia!!

Well, I still have two days to search for a present! Atau pun, tanya dia apa yg dia nak. And I will take a look into that… whether it’s within my budget or not. And if it’s not, he has no choice but to wait until my pocket is full again!! (GOD knows when...) Just like what I did in previous year…

4 comments:

Lily Haslina Nasir said...

hezzy,
akak terlupa birthday hubby!
bila baca n3 ni baru teringat.
alamak, april datang lagi!!!
nak bagi apa. uhuhuuu

Hezzy Azra... said...

Kak Lily,

Hahahaha... sama2lah kita kak, masuk april jer kepala sure pening nak fikir hadiah. Susah bebenar kan? Tapi kalau akak ada idea, share la dgn saya, eh? Hehe

Anonymous said...

ko beli je tv tu. half hadiah ko utk dia, half lagi hadiah dia utk bday ko plk. fair kan?!

-lilysuriani-

Hezzy Azra... said...

Salam LilySuriani,

Betul... betul... idea yg bernas. Hehe.
Tapi macam tak aci la pulak... aku bukan selalu sgt mengadap TV bandingkan dgn dia... apsal aku kena bayar sama dgn dia? Hahaha

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...