Tuesday, September 15, 2009

I'm back...

Dah masuk 25 Ramadhan dan tinggal 4 hari saje lagi Syawal akan tiba... barulah saya berkesempatan untuk update blog yg sudah berhabuk dan bersawang ni.



So, where have I been and what have I done for the past 25 days (from the last date of my entry)?



First 12 days of Ramadhan ...

I was busy writing my 3rd manuscript every 4 o'clock in the morning! Trying damn hard to finish it off... I really want to get it done and over with! Masa tu semangat saya memang di tahap yang terbaik la kiranya! Haha... terbaik?? Ye la, selepas berbulan-bulan saya tolak ke tepi manuskrip tu gara-gara sibuk, malas dan tak ada mood! Dek kerana, 'semangat' saya tu... husband saya pun amazed agaknya. Sehingga saya diberi kelonggaran... "Tak payah masaklah... kita buka puasa kat luar! Masak sahur aje nanti." 10 days in a row... we have tried different places for iftar with variety of food!



The next 12 days of Ramadhan...

Critical time in the family. AHA was hospitalised in TMC for 5 days due to high fever that lead to Influenza A positive... (H1N1 ke???) Masa doctor beritahu tu, saya menangis dah! After taking all the precaution steps... bagi dia mask untuk pergi sekolah, suruh dia basuh tangan sekerap mungkin... tapi kena jugak?? Memang saya panik, risau, bimbang dan segala-galanyalah! Terus manuskrip tolak ke tepi bila tidur baring, berbuka dan bersahur di hospital. Dinasihatkan agar dikuarantin. Syukur Alhamdulillah... berkat doa Mama, Papa, Wa (mak saya), grandad & grandmummy (mertua saya), Mak Long & Mak Dha (kakak saya), Mama Pot (kakak ipar saya) and the rest of the family... AHA sudah kembali pulih sepenuhnya semalam; 14hb Sept bersamaan 24 Ramadhan. Dia sebenarnya bebas dari sebarang jangkitan kuman H1N1, it was only Influenza A. Dan dia dah boleh pergi sekolah serta berpuasa semula!



Begitulah ceritanya dalam masa 25 hari di bulan Ramadhan ini. Sebab tu, saya menyepi dari dunia blogging, tak update blog sendiri atau membalas mesej di Chatbox. Kepada Kak Sarnia, Kak Zie, Anis, iezza, JHaZKiTaRo... terima kasih kerana tinggak jejak.



Di sini saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Salam Ramadhan dan selamat berbuka kepada semua pengunjung blog ini. Semoga ibadat kita diberkati olehNYA... Amin.

2 comments:

Cikpuanmuda Juju said...

SELAMAT HARY RAYA....

Hezzy Azra... said...

Salam miss juju

Selamat Hari Raya Aidilfitri, semoga raya kali ini lebih bererti...

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...