Friday, February 25, 2011

Bingkisan tengah hari Jumaat...

Eh eh... dah hari Jumaat! Kenapa saya rasa macam semalam jer hari Isnin dan semangat berkobar2 utk menempuh minggu baru dengan harapan yg menggunung. Rupanya dah hari Jumaat, dan semangat kian merudum!! Dan minggu depan dah nak masuk bulan Mac??!! Baru jer rasa update blog... rupa2nye dh 25 hari berlalu since the last entry!!



Bukan sbb tak de peristiwa menarik utk dikongsi. Padahal, setiap hujung minggu bermula dari awal bulan hari tu... mcm2 aktiviti saya. Makan besar sempena CNY la, kenduri aqiqah baby NAI lah(anak buah saya), kenduri doa selamat sepupu naik pangkat lah, kenduri kawin lah, birthday party lah...tapi semua tidak sempat dirakamkan gambarnya. So, bila tak disertakan gambar... nak cerita pun malas...(hendaknya penyakit malas tu mmg ada sikit... hehe) Sebab tu, blog ni agak sepi dari sebarang new entry.



Walaupun saya malas nak update blog... the good news is... I have started writing my manuscript again!! Yeahaaa!! Walaupun saya ketinggalan jauh jika dibandingkan dengan geng2 seperjuangan (novelis Lynn Dayana baru keluar novel Juara Carta Cinta untuk bonus Februari dan Dhiya Zafira bakal keluar dengan Hati Bergetar Rindu bulan Mac nanti) tapi saya tetap berpuas hati bila semangat utk menulis tu datang semula. Ye... saya akui, saya bukan spt kebanyakan penulis yg mampu mencerna idea then and then... dan kemudian menulis non- stop. Saya agak slow dlm menjana idea dan penulisan saya mmg memakan masa. Really have to sit down... focus and concentrate (which is the most difficult task for me to do!)



Jgn tanya dah berapa page saya menulis (itu rahsia... hehe) tapi yg boleh saya kongsikan di sini, manuskrip ini bukan yg saya tulis pada tahun lepas (yg tersangkut setakat 22 pages tu saje!!) I'm writing a different story this time around. Idea utk meletakkan 'Idin' sebagai heroin novel ke 4... terpaksa saya tangguhkan kerana kekangan idea dan saya agak keliru dlm menentukan selera pembaca. Yes... I received a few comments about my books, and I've also read comments on other writers' books too. Kesimpulannya, saya semakin tak tahu/faham, buku/cerita yang macam mana pembaca suka dan memuaskan hati semua lantas, menjadikan buku tersebut sebagai best-seller!



So, to be on the safe side, novel ke 4 ni saya meletakkan Jo, I.R dan R.I sebagai tonggak utama. Ikutilah kisah mereka bila novel ke 4 saya diterbitkan nanti! (Err... but wait, before it being published... I've got to finish writing it first, right? Hehehe) Ok-ok... saya akan berusaha keras utk menyiapkannya. Then again, I'm not setting any target date for this manuscript. Izinkan saya menulis dalam ruang masa yang sungguh terhad ini. Because I really want to write with pleasure... not under pressure!! (Walaupun pada saat ini, saya sebenarnya rasa sungguh hampa dan kecewa dengan senario yg berlaku di sekeliling. Dan rasa tak nak percaya sesiapa lagi dah!! Namun kepercayaan saya masih utuh .. ALLAH Maha Adil lagi Saksama)

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...