Saturday, September 10, 2011

The old and the new...

The old...
This Acer was a second hand purchase. Saya membelinya dari seorang rakan dgn harga RM1000 (harga kengkawan...hehe) pada tahun 2006. The actual price masa tu almost 2 ribu jugak kot. Dengan mengetuk lappy ni la... terhasilnya MK, KT, CTB dan TST.

Alhamdulillah... lappy ni tidak pernah mendatangkan masalah untuk saya melainkan bateri yg dah kong! So, bila2 dan mana2 nak on pun, mmg kena plug in (serupa desktop jugak la...hu hu) Tapi saya tak kisah sgt, sebab saya bukannya jenis yg rajin nak mengangkut ke hulu ke hilir laptop ni. Since I'm not a writer who writes at anytime and anywhere, so I dont see the needs of carrying it with me everywhere I go.

... and the new
Asus ni baru semalam husband belikan. Tak mahal pun harganya... ada offer masa tu, only RM699. That's the reason why we grabbed one. Sempena apa ye saya dibelikan netbook ni? Entah la...belated birthday present kot (sbb masa birthday last month saya tak decide lagi nak hadiah apa...;) Atau mungkin sebab saya berjaya jugak menyiapkan TST walaupun sudah delay dari targetted date. Mulanya target nak siapkan end of June (gagal), then end of July (gagal lagi) dan kemudian sebelum Syawal (pun gagal jugak!!) Ianya mungkin sebagai menghargai usaha saya yang tidak putus2 itu, maka saya 'dihadiahkan' netbook ini... ahaks!!!

Apa-apa pun sebabnya, untuk manuskrip kelima nanti bolehlah saya menaip dgn Asus ni. Bila nak mula manuskrip kelima?? Hmm... idea ada tapi feel takde lagi. I know I shouldnt be taking a long break... (spt yg sering dinasihatkan oleh 'juara lumba menaip manuskrip' baru-baru ini iaitu Cik Lynn Dayana...hehe). Tapi sebelum saya memulakan penulisan, saya nak kaji lagi scenario yang berlaku skrg ini. Apa faktor yg menyebabkan sesebuah buku itu diterima oleh pembaca dan sekaligus laris di pasaran. What is it that the readers out there looking for in a book??? Ada sesiapa yg sudi jawab soalan saya ni?

2 comments:

Anonymous said...

Readers want originality. Enough with cliches or expected storyline..

Hezzy Azra... said...

Couldnt agree with you more, Anonymous. Thanks for the comment. :)

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...