Monday, July 12, 2010

And Spain is the new World Cup Champion!!

World Cup 2010 is finally over!!

Setelah sebulan saya 'ter'jaga dan 'ter'ganggu antara pkl 2.30 hingga 4.30 pagi... selepas ini, tidur saya boleh kembali teratur dan tenang bila World Cup 2010 berakhir dgn menyaksikan Sepanyol menjuarainya buat julung kali!!

I've been a Germany fan over the past 20 years... mengenali serba sedikit pemain pasukan German yg bermain di WC 1990 iaitu Klinsmann, Littbarski, Voller dll... sehingga generasi muda yg beraksi di WC 2010 ini. Dan saya kagum dgn cara mereka bermain... well planned. Walaupun sekadar mendpt tempat ketiga, it's already good enough for these young players yg kebanyakannya berumur sekitar awal 20an. Well done deutche... after defeated Uruguay 3-2.












Tapi tahun ni, sokongan saya tidak terhad pada German saje. Saya turut menyokong Spain & Holland kerana corak permainan yg memberangsangkan. Holland has been winning all the games in the WC (termasuk mengalahkn Brazil 3-2 di peringkat suku akhir) and they were very consistent. Manakala Spain pula, apa yg saya selalu perhatikan, mereka kerap tukar strategi setiap kali bermain bergantung kpd team yg mereka lawan. I must say tat, Del Bosque is a very good tactician!Dan bila Spain menang WC 2010 mengalahkan Holland 1-0... it's no surprise to me!!

The happy faces of the Spaniards











Del Bosque- jurulatih yg membimbing pasukan Sepanyol hingga jadi juara dunia. Muka serius jer... dan kadang2 nmpak mcm emotionless je org tua ni saya tengok... hehe








Andres Iniesta- penjaring gol tunggal dan kemenangan ketika perlawanan di masa tambahan setelah terikat 0-0 sepanjang 90 minit.









Iker Casillas-Saya memang suka goalie Real Madrid yg berusia 29 thn ni sejak WC2006 lagi. Dan kali ni dia bertindak cemerlang kerana melepaskan dua gol shj dlm WC2010.







After this, no more staying up late at nite... unless for writing purposes ONLY... (4th manuscript!!! PERINGATAN!!!)

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...