Wednesday, December 01, 2010

Tamatnya tarikh MOU...

Kalau anda merupakan follower kepada blog saya yg tak seberapa ni... tentunya anda masih ingat entry saya bertajuk Antara World Cup, Countdown CTB dan MOU bertarikh 30 June 2010.

Dan hari ini, dukacita ingin dimaklumkan bahawa saya telah GAGAL menyiapkan manuskrip ke4 pada tarikh yg ditetapkan iaitu hari ini... 1 December 2010.

Dissapointed?? Of coz I am!! Tapi bila memikirkan yg kelewatan dan kegagalan saya adalah merupakan kesilapan sendiri... bukan org lain, then I have to swallow the dissapointment!!

Regret?? Of coz I am!! Tapi menyesal sekarang pun dah terlambat. But I can try to reduce the level of regrets by starting to write again now! Saya diberi masa selama lebih kurang 6 bulan tapi saya tidak cukup berkeras dan bertegas dalam mendisiplinkan diri untuk menulisnya. I didnt put much effort to it all these while. Saya tidak all out seperti menulis MK, KT dan CTB. Inilah natijah yg harus dihadapi.

Feel embarassed?? Of coz I am!! Lebih2 lagi bila melihat rakan2 seperjuangan sudah berjaya menyiapkan manuskrip mereka sedangkan saya masih di takuk lama... 22 pages not moving!! Rakan2 novelis saya memang berbakat dan hebat-hebat belaka... they are all gifted, I must say that! Boleh pulun menulis manuskrip walau dalam keadaan apa sekalipun. Idea mereka sentiasa ada. Dari segi itu, saya agak sukar untuk tandingi mereka. Mungkin saya boleh pulun habis-habisan kalau idea saya mencurah-curah di kepala... tapi sayangnya, bagi saya idea itu belum cukup mantap untuk dijadikan satu cerita. I want to write one good story... bukannya cerita yang pincang dan lompong sana sini.

SO WITH THAT....

Saya akan cuba bangkit semula dari segala kekecewaan, penyesalan dan rasa malu yg menebal ini. I need to get back on my feet again. Saya perlu 'keluar' mencari watak2 ciptaan saya. Dan bermula hari ini, saya harap persediaan saya sudah cukup untuk duduk menghadap lap top berjam-jam lamanya... sudah kembali menulis serba sedikit... dan sudah mula berangan itu dan ini. Harap2 perjalanan saya kali ini laju dan lancar... (selaju Neo CPS seperti kata Lynn Dayana...hehe) tak terganggu dan tak tersangkut. Saya tak mahu meletakkan sebarang tarikh sasaran (takut tersasar lagi??) tapi akan cuba menyiapkannya juga. It doesnt matter how slow you go... as long as you dont stop!!

9 comments:

dhiya zafira said...

Alahai...sedih pulak aku baca ..tak apa hezzy..u can do it...jgn sedih2...

Wild Cherry said...

walaupun lambat siap, saye akan tetap tunggu novel baru kak hezzy...

Hezzy Azra... said...

Dhiya,
Alaaa... jgn la sedih pulak... kau sedih aku lagi sedih!! Sob sob... hehehe. Neway, thank u for the support... (really need it to keep me going!!)

Hezzy Azra... said...

Wild Cherry,
Terima kasih tak terhingga dik... terharu sesangat dengan sokongan yg diberikn. Pembaca spt adik la yg boleh membakar semula semangat penulisan kecil2an macam akak ni...

HanaHideaki said...

salam kak..
ala kak..dun be sedih2 la..
u cant continue after dis la..
akak pn gifted ape..cuma yela kan, byk perkara yg perlu disetelkan dan seterusnya melambatkan penulisan karya ke4 akak tuh...;)

chaiyok3 ok..!!

diamond baby said...

kegagalan pertama biasanya akan menjadi pembakar semangat. No doubt you will come up with another winner. Good luck my dear!

Hezzy Azra... said...

cik anna,
Terima kasih dgn kata2 yg mengurangkan rasa sedih akak 'akak pn gifted ape...' :)

Hezzy Azra... said...

diamond baby
waaahhh... been soooo looonnnggg since I last read ur comment here!! welcome back....hehehe. tq...tq... I really need all the good wishes!!

HanaHideaki said...

sama2 akak...hehe..

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...