Tuesday, March 05, 2013

Penghargaan...

Bila pihak Alaf keluarkan poster ni di FB dengan paparan 'novelis prolifik'... saya rasa cukup terharu. Sedih campur gembira... rasa mcm dapat Oscar jer! ;)

Hmm... prolifik ke saya?

Gelaran itu sebenarnya amat besar untuk saya. Selama 6 tahun saya bernaung di bawah Grup Buku Karangkraf...sejak dari tahun 2007 dan kini 2013, sudah 5 novel saya hasilkan. Satu pencapaian peribadi buat saya...tetapi bukan satu pencapaian yang terbaik sebenarnya.

6 tahun untuk 5 novel... I should have done better than this! Tapi saya tak salahkan sesiapa... ini semua kerana kurangnya komitmen daripada diri saya sendiri.Saya meminati bidang penulisan... tetapi bukan peminat tega yang akan berasa kosong jika sehari tidak menulis. Seminggu mahupun sebulan tak menulis pun, saya rasa okey aje... hu hu. Dasar penulis yg tidak komited dan tidak berdisplin... :P

Namun di sini saya ingin lahirkan penghargaan yang tidak terhingga kepada individu-individu yang tersebut di bawah, yang secara langsung dan tidak langsung telah membantu saya menyiapkan manuskrip kelima ini,


Untuk:-

Dear hubby ~ Thank you for being very understanding towards my passion in writing. I wouldn't have gone this far without your blessings...

Mak, Along, Kak Adha, papa, auntie dan seluruh keluarga ~ Terima kasih untuk doa dan sokongan kalian yang telah meniupkan semangat. 

Si puteri bernama AHA ~ Terima kasih untuk idea-idea..."Mama nak bagi nama apa untuk hero dan heroin novel mama?"

Arfah, Suhaili, Dalilah, Noreen, Ila, Intan ~ Terima kasih untuk sesi 'round-table' ketika merangka SRV di peringkat awal. To Arfah, extra thank you for picking up my phone calls everytime 'Raina' starts 'to bake'...:)

Sahabat-sahabat novelis (you know who you are... yg sering saya hubungi melalui phone calls, SMS, whatsapp dan FB chat)  ~ Terima kasih atas nasihat, komen serta 'tekanan dan hentaman' yang menggesa saya menyiapkan manuskrip ini secepat mungkin!!   

Semua pembaca karya Hezzy Azra, pengunjung setia blog, rakan-rakan di Facebook, CBNers (juniors & seniors) dan semua yang mengenali saya ~ Terima kasih berjuta-juta kali di atas kesabaran anda menunggu karya kelima saya. Tanpa sokongan  anda, tidak mungkin saya menulis lima novel sehingga ke hari ini. Andalah inspirasi karya saya dan anda jugalah yang merealisasikan impian saya!! 

Semua warga ALAF 21 ~ Terima kasih untuk ukhwah yang telah terjalin selama 6 tahun ini dan harapan saya agar kita terus bekerjasama untuk tahun-tahun yang mendatang.

Arwah Abah ~ Al-Fatihah. 

Good news for today...SRV is 2nd on the Karangkraf Best Seller!! Alhamdulillah...

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...