Thursday, June 19, 2014

And the winner is...

Alhamdulillah...syukur ke hadrat Allah...
SEMERAH RED VELVET telah menang dalam kategori BUKU PILHAN-KATEGORI NOVEL FIKSYEN ALAF21 sempena ANUGERAH GRUP BUKU KARANGKRAF 2013 yang diadakan pada hari Sabtu 14 Jun 2014 yang lepas!

This is the plaque I won!!
And these are few pics taken...
The theme colour is white & pink. Sbb tu anda akan nmpak kami semua bagai berada dlm perhimpunan Puteri UMNO...hehehe








 Happy?
- Of course! Siapa tak happy bila menang sesuatu, kan?? Dapat menang hadiah keychain kat fun fair pun happy, ye tak? Inikan pulak klau dpt plaque kaca mcm nih!;)

Terkejut??
-Of course! Lebih2 lagi bila saingan SRV sgt sengit. Berikan Aku Bahagia adalah sebuah karya penulis diva iaitu Damya Hanna. Cintaku Bukan Murah, hasil karya Aleya Anessa yg telah menghasilkan berbelas novel. Cinta Pencuri Mimpi, hasil karya Lynn Dayana yg cukup terkenal dgn genre romantic-comedy dan catchy. Mr London Miss Langkawi, karya Herna Diana yg juga terkenal dgn novel yg meletops. Apa kelebihan SRV yg ditulis oleh novelis ikan bilis mcm saya ni??
{Mungkin jawapannya ada di tangan anda yang telah mengundi SRV.}

Syukur?
-Of course! Setelah SRV dilabelkan sebagai karya saya yg paling ringan dari segi konflik dan santai dlm gaya penceritaan, semestinya saya bersyukur diberikan kemenangan ini. Ada di kalangan pembaca yg kecewa dgn SRV... kata mereka, novel yg langsung tak mencabar minda. Tetapi ada juga kalangan yg sukakan SRV... kerana kata mereka, novel ini cukup dekat dgn hati mereka. With these positive and negative comments I received, I shall say that winning this award is like a remedy to me!

Seperti yg saya pernah katakan di dalam entry sblm ini...jika SRV menang, bukan kerana SRV sudah cukup bagus berbanding novel2 lain. Tapi ia rezeki daripada ALLAH SWT utk saya. Tetapi jika SRV kalah, bukan kerana SRV tidak bagus...cuma ada novel yg lebih bagus daripada SRV.

Dengan kemenangan ini, saya kira SRV bukan sudah cukup bagus...tapi ALLAH SWT dah tentukan rezeki ini utk saya (for whatever reason that only HE knows)

Terima kasih kpd pihak GBK yg menganjurkan majlis berprestij ini (kalau boleh, tahun depan anjurkan lagi! hehe) Terima kasih kpd pihak Alaf21 terutamanya editor saya; Lis (yg pening2 kepala agaknya ketika mengedit SRV dua tahun lalu. ;) Terima kasih kpd rakan2 novelis yg bersama meraikan kemenangan ini. Dan akhir sekali, jutaan terima kasih kpd pembaca dan pengundi SEMERAH RED VELVET!! Kemenangan ini adalah kemenangan kita!!


Sinar Harian Edisi Ahad 15 Jun 2014:

"Sukar untuk digambarkan perasaan saya selepas diumumkan pemenang bagi kategori ini, Syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah rezekinya. Perasaan gembira dan terharu bercampur baur ketika ini. Bagi saya, kejayaan ini juga untuk milik peminat setia HA yang banyak menyokong novel saya. Begitu juga dengan keluarga dan pihak penerbit yang terus bagi kata-kata semangat untuk saya berkarya."


No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...