Tuesday, January 12, 2010

Kembara










Inilah kereta Perodua Kembara yang saya gunakan. Tiba-tiba saya being nostalgic la pulak hari ni… hehe.

Kereta Kembara ni bukanlah best sangat pun… tapi saya suka sebab ianya senang dan sesuai untuk town driving… easy to maneuver. Ianya sudah bersama saya sejak June 2007. Banyak jasanya kepada saya ketika susah dan senang. Masa Putra saya hilang dulu... kereta inilah yang jadi back-up plan masa tu. Waktu nak pindah hujung tahun 2007… Kembara ni la kenderaan yang digunakan untuk angkut barang berulang-alik dari DD ke KD. Selain daripada itu, kereta ini juga digunakan untuk tujuan tailing & trailing kereta lain! Haha. Kembara ini jugalah sedikit sebanyak memberi inspirasi semasa menulis manuskrip ketiga saya. Kesimpulannya… banyak kenangan dengan Kembara ni… (termasuk tingkap sebelah penumpang yang tak boleh diturunkan langsung sejak setahun yang lalu! Haha)

Dan sesudah bersamanya selama dua tahun dan tujuh bulan… akhirnya saya terpaksa berpisah juga dengan dia beberapa hari lagi. Sedih ke saya? Well… sedih jugaklah sebab saya sudah sampai ke tahap… very attached to the car. Kembara ni pun macam dah jadi trade-mark saya pulak… (termasuk parking lotnya! Hehe) Walaupun saya bukan pemandu yang pertama memandunya… tapi mungkin saya pemandu yang paling lama!

But what to do… mungkin ‘perpisahan’ ini terbaik untuk semua pihak… let’s just hope for the best! InsyaALLAH…

2 comments:

Iznie said...

wooo..kembara! :)
mesti sayang agt2 kna...hee

Hezzy Azra... said...

Salam Iznie,
Kereta ni ibarat teman karib... dan saya memang sayang kereta2 yg saya drive :)

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...