Monday, August 16, 2010

Ramadhan Yang Ke 6

Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Berpuasa kpd semua pengunjung blog yg tidak seberapa dan seglamour mana ini. Semoga dapat menjalani ibadah berpuasa dengan sempurna dan mendapat keberkatan dariNYA. Amin.

Sepanjang 6 hari berpuasa... AHA tak tinggal puasa sehari pun. Alhamdulillah... kuat jugak iman dia walapun asyik complaint dahaga, penat dan lapar setiap kali balik sekolah. Sampaikan bila dia tengok monyet yg menggeledah makanan di tempah pembuangan sampah dekat rumah saya tu pun, dia siap cakap "Bestnya monyet tu makan!!" Hahahaha... tak senonoh betul anak saya tuh!!

Hari pertama dan kedua berpuasa... saya cuma masak nasi dan masak air saje... hehe... teruk betul! Lauk2 kami beli drp restoren dan bazaar ramadhan. Hari ketiga... hujan lebat masa balik kerja dan mengakibatkan traffic jammed... sudahnya kami berbuka di luar saje. Hari keempat kami berbuka di rumah mak saya. Sedap mak saya punya nasi ayam... hehe. Dan hari kelima... barulah saya berpeluang untuk masak juadah berbuka (selain drp nasi & air... hehehe) Inilah yg terhidang semalam...



Creamy butter prawn


Chilli Crab


Entah kenapa, terasa nak makan seafood sangat2... tu yg sampai dua dishes saya buat! Huh... tak seimbang langsung permakanan kami semalam!! Tapi tak pe... sedap!! Hahahaha

3 comments:

wani said...

creamy butter prawn itu very tempted!
kak hezzy, mcm mana nak bagi creamy tu menjadi lebih pekat & berkrim. sbb sy buat cair & kekuningan.

wani said...

creamy butter prawn itu very tempted!
kak hezzy, mcm mana nak bagi creamy tu menjadi lebih pekat & berkrim. sbb sy buat cair & kekuningan.

Hezzy Azra... said...

Salam Wani,
Akak letak tepung jagung dlm sesudu kecil utk bagi pekat. Utk berkrim tu mungkin evaporated milk tu letak lebih skit kot atau pun kuning telur. Sori ye Wani... akak ni pun bukannya chef... reti masak skit2 jer... hehe.

Antologi Cinta Dia 2 - Marry Ku Ril?

Memandangkan dah lama tak blogging, maka lama jugaklah tak share ttg buku sendiri. So skrg ni barulah terhegeh-hegeh nak promote buku saya...