Tuesday, August 03, 2010

Proud to be her sister...

Semalam 2 Ogos 2010, saya menghadiri Istiadat Konvekesyen UM di Dewan Tuanku Chanselor sempena meraikan kejayaan kakak sulung saya yg telah memperolehi doctorate. And with tat, akan ada pangkat 'Dr.' di pangkal namanya utk setiap urusan rasmi selepas ini. Alhamdulillah... so happy for her!!

I know how much it means to her... after all her hard work and effort... bertungkus lumus untuk menyiapkan thesis dan dalam waktu yang sama, masih bekerja sebagai Pensyarah... plus being a wife, a mother of 3 kids, the eldest daughter of 3 (kami hanya 3 beradik shj)... mmg dia memikul tanggungjawab yg lebih besar dan berat. Semestinya satu cabaran yg hebat dan akhirnya rezeki dan kejayaan tetap berpihak pada dia.

And as the youngest sister, I have all the reasons to be proud of her and think highly on her. Kakak saya ni mmg dari dulu rajin belajar (tak macam adiknya yg sorang nih...) Dia menuntut sampai ke USA (sedangkan saya setakat di KL ni aje...) She's the homely type and innocent... (kontra sungguh dgn adiknya yg suka sgt ber'gathering' dan bersosial sana sini...hehe). She's also the best cook among 3 of us. Kepandaian dia memasak setanding dgn emak saya... (dan jauh sngt la bezanya kalau nak dibandingkan dengan saya!! hehe) Kerana itu saya tak pernah cemburu atau mempersoalkan kenapa dia menjadi anak hatta cucu kesayangan pun... yup... she has all the good qualities.

Congratulations again Along!!













P/S: Di waktu kakak saya sibuk menyiapkan thesis yg bertajuk Malay Home Ownership: An Assessment Study of High Income Groups in Shah Alam, Selangor... saya juga sibuk menyiapkan MK & KT... :)

No comments:

SEPERTI ADA CINTA

Blurb: Bertahun menyulam cinta, yang Farra Nuha dambakan hanyalah sebuah mahligai indah bersama Ilhan. Tetapi semakin tiba hari...